تحریف در تعداد کشته شدگان واقعه کربلا

English 7463 Views |

یکی از تحریفات واقعه عاشورا این است که ما برای امام حسین (ع) اصحاب و یارانی ذکر کرده ایم که اصلا چنین اصحاب و یارانی نداشته است.
مثلا در کتاب "محرق القلوب" که اتفاقا نویسنده اش هم یک عالم و فقیه بزرگی است، ولی از این موضوعات اطلاع نداشته، نوشته شده است که یکی از اصحابی که در روز عاشورا از زیر زمین جوشید، هاشم مرقال بود، در حالی که یک نیزه هجده ذرعی هم دستش بود.
آخر یک کسی هم گفته بود سنان بن انس که بنا به قول بعضی سر امام حسین را برید، نیزه ای داشت که شصت ذرع بود. گفتند نیزه شصت ذرعی که نمی شود! گفت خدا برایش از بهشت فرستاده بود. در کتاب محرق القلوب هم نوشته که هاشم بن عتبه مرقال با نیزه هجده ذرعی پیدا شد در حالی که این هاشم بن عتبه از اصحاب امام علی (ع) بوده و در بیست سال پیش کشته شده بود.
ما برای امام حسین یارانی ذکر می کنیم که چنین یارانی نداشته است. و یا "زعفر جنی" جزو یاران امام حسین است. اما دشمنانی ذکر می کنند که نبوده است.
در کتاب "اسرار الشهاده" نوشته شده است که لشکر عمربن سعد در کربلا یک میلیون و ششصد هزار نفر بود. باید سؤال کرد اینها از کجا پیدا شدند؟ اینها همه در کوفه بودند، مگر چنین چیزی می شود؟!
و نیز در آن کتاب نوشته که امام حسین در روز عاشورا سیصد هزار نفر را با دست خودش کشت! با بمبی که در هیروشیما انداختند تازه شصت هزار نفر کشته شدند و حساب شده است که اگر فرض کنیم که شمشیر مرتب بیاید و در هر ثانیه یک نفر کشته شود، کشتن سیصدهزار نفر، هشتاد و سه ساعت و بیست دقیقه وقت می خواهد. بعد که دیدند این تعداد کشته با طول روز جور در نمی آید، گفتند روز عاشورا هم هفتاد ساعت بوده است!
همین طور درباره حضرت عباس (ع) گفته اند که بیست و پنج هزار نفر را کشت که حساب شده است که اگر در هر ثانیه یک نفر کشته شود، شش ساعت و پنجاه و چند دقیقه و چند ثانیه وقت می خواهد.
پس حرف این مرد بزرگ، حاجی نوری را باور کنیم که می گوید: "اگر کسی بخواهد امروز بگرید، اگر کسی بخواهد امروز ذکر مصیبت کند، باید بر مصائب جدیده ابا عبدالله بگرید، بر این دروغ هایی که به اباعبدالله (ع) نسبت داده می شود، گریه کند.»

Sources

مرتضی مطهری- حماسه حسینی جلد 1- صفحه 28-30

Keywords


0 Comments Send Print Ask about this article Add to favorites

For more information